2021, het jaar van het verkeersinfarct

Op 17 december 2020

Leopoldsburg heeft al meer sociale woningen dan vereist. N-VA had zich al verzet in het project Gersvijvers, waarbij natuur omgezet wordt in beton voor de bouw van 120 extra sociale woningen.
Nu blijkt dat ook het verkeer zeer moeizaam zal verlopen. De Gemeentelijke Commissie Mobiliteit en Verkeer (Gecomove) waarschuwt letterlijk: “het kruispunt van de Craenenhoefweg met de Leopoldsburgsesteenweg (N73) zal hierbij een knelpunt zijn. […] Door de beperkte zichtbaarheid, samen met het vele verkeer op de Leopoldsburg (sic.) wordt verwacht dat er filevorming zal ontstaan op de Craenenhoefweg ter hoogte van dit kruispunt […] waardoor sluipverkeer ontstaat in de Kampensweg en Breughellaan.
De N-VA-fractie stelde voor om het project dan uit te stellen. Hiervan wilde de meerderheid (CD&V-sp.a) niet horen. Ook al is er geen oplossing voor het dreigende verkeerinfarct.
De overlast zal al starten door het werfverkeer (2021) en nog verder verergeren als de woningen in gebruik genomen worden.
Als u dus niet alleen stilstaat aan het rond punt van Heppen en in het centrum van Leopoldsburg, maar ook overal tussenin, dan weet u aan welke partijen u dit te danken heeft.

Lees ook het artikel in ons Hahblad van december 2020.